tisdag 22 maj 2012

Loppistips i Småland

Här kommer andra delen av min följetong med loppistips. Kolla på äldre inlägg om du vill se det första tipset.


Rias i Nybro 


Rias i Nybro är en riktigt bra och billig loppis med stor chans att hitta schyssta fynd. Tyvärr så håller Rias att gå i konkurs vilket är väldigt synd. Rias erbjuder sysselsättning för folk som behöver komma in i arbetslivet och så kallad "Öppenverksamhet". Jag tycker att när en sådan verksamhet står bakom känns det aldrig som att man kastar sedlarna i sjön när man handlar något, utan att pengarna går till ett gott syfte.

Tillbaka till prylarna, angående textilier och husgeråd kan man hitta guldkorn ibland. Men, nästan varje gång jag har varit där så har jag sett någon snygg byrå, bokhylla eller soffbord som har skrikit mitt namn! Sortimentet och öppettiderna är begränsade under konkursen, men vi får hoppas att det löser sig och att Rias verksamhet kan fortsätta!


Bild från www.rianybro.se

www.rianybro.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar