torsdag 10 maj 2012

Loppistips i Småland



Jag har sprungit runt på en del (långt ifrån alla) loppisar i Småland. Tänkte börja med en följetong och lägga ut mina favoritloppisar här i bloggen. Gemensamt för nästan alla loppisar är att det är svårare att hitta riktigt bra fynd under sommarsäsongen när det är högt besökstryck. Under vintern och hösten finns det oftast mer och finare prylar som inte försvinner lika fort.


Östregårds antik och loppis

Östregårds loppis ligger i Moheda, strax utanför Alvesta. Loppisen är på en stor gård, med väldigt mycket prylar både utomhus och i en stor lada. De har öppet klockan 12-18 alla söndagar april - september. Mitt tips är att komma minst en kvart innan öppning och ställ dig i kö för att komma in i ladan. Inne i ladan finns de finaste grejorna (enligt mig), men det gäller att vara snabb för de fina sakerna försvinner fort!  Ett stort plus är också att förra året gick det att betala med kort inne i stora ladan.

Prisnivån är lite ovanför "Röda korset-nivå", men populärt porslin och möbler o.s.v. är självklart dyrare. En av mina jugendkrukor i ett tidigare inlägg är inköpt här!

Den som är väldigt intresserad kan läsa i AlvestaNytt om Östegårds säsongpremiär i år.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar